Blog firmowy. Dlaczego warto go prowadzić?

Popularyzacja content marketingu przyczyniła się do wzrostu zainteresowania blogiem firmowym. Coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na jego prowadzenie, ale niektóre firmy nadal podchodzą do tego narzędzia z dużą dozą ostrożności. Czy słusznie? Jeżeli prowadzeniu bloga poświęcisz się z zaangażowaniem, szybko przekonasz się o jego potencjale. Sprawdź, dlaczego warto w niego zainwestować.

Blog przeszedł prawdziwą ewolucję – od pamiętnika internetowego do potężnego narzędzia wspierającego działania w zakresie marketingu internetowego. Stanowi przestrzeń wykorzystywaną do publikacji artykułów, które pomagają utrzymać kontakt z klientem. Dzięki temu strona firmowa staje się nie tylko wizytówką, ale również skarbnicą wiedzy.

Blog firmowy – skuteczne narzędzie marketingowe

Prowadzenie bloga firmowego to nieocenione narzędzie, które wspiera szeroko prowadzone działania marketingowe. Umiejętne korzystanie z niego pozwala spotęgować efekty z obszaru PR, brandingu, pozycjonowania. A to wszystko stosunkowo niskim kosztem – także wtedy, gdy skorzystasz z oferty na copywriting przygotowanej przez zaufaną agencję copywriterską.

O tym, jak ważne jest to narzędzie, niech świadczy garść poniższych statystyk. To niezbity dowód na to, że blog firmowy może wspomóc sprzedaż.

  • 47% kupujących przegląda bloga firmowego zanim podejmie decyzję zakupową [Demand Gen Report]. Jeśli w ich ręce trafi wartościowy wpis, zwiększasz swoją szansę na doprowadzenie transakcji do końca.

  • Małe firmy prowadzące bloga mogą zyskać o 126% więcej klientów w porównaniu do przedsiębiorstw niekorzystających z takiego narzędzia [Think Creative]. To doskonała szansa na wyprzedzenie konkurencji.

  • Firmy regularnie zamieszczające posty na blogu odnotowują nawet 3-krotnie większy ruch na stronie w porównaniu z firmami, które publikują teksty rzadziej lub nie robią tego wcale [HubSpot]. Dzięki temu rośnie szansa na wyższą konwersję.

  • Regularna publikacja artykułów blogowych może przełożyć się na wzrost liczby generowanych leadów nawet o 67% [DemandMetric].

Choć to zaledwie kilka „twardych danych”, doskonale oddają możliwości drzemiące w blogu firmowym. Prowadzony w sposób przemyślany i zgodnie z zasadami, pomoże ci wzmocnić sprzedaż.

Prowadzenie bloga firmowego – tych korzyści nie możesz przegapić

Jeśli nie prowadzisz bloga firmowego, pozbawiasz się szansy na osiągnięcie korzyści, które z pewnością czerpie już twoja konkurencja. Czy faktycznie możesz sobie na to pozwolić?

Blog pomaga zdobyć lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania

Google uwielbia wartościową treść do tego stopnia, że premiuje stronę wyższą pozycją w wynikach wyszukiwania. Prowadzenie bloga firmowego doskonale wspiera działania z zakresu pozycjonowania bez konieczności ponoszenia dużych nakładów finansowych. W tym przypadku korzyść jest oczywista – im więcej wartościowej treści dostarczasz, tym większa szansa na zdobycie szczytu wyników wyszukiwania.

Blog stanowi ogromne wsparcie dla generowania ruchu z fraz długiego ogona (tzw. long tail). Są to wyrażenia składające się z więcej niż 3-4 wyrazów, wpisywane przez użytkowników internetu. Takie słowa kluczowe łatwo umieścisz w długim artykule, który porusza różnorodne aspekty zagadnienia opisywanego przez frazy long tail.

Przykład. Artykuł blogowy na temat fotelików samochodowych tyłem do kierunku jazdy doskonale uzupełnią frazy long tail np. fotelik samochodowy RWF jaki wybrać, foteliki RWF czy są bezpieczne, najlepsze foteliki samochodowe RWF zestawienie.

Dzięki temu twój artykuł może zająć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania wówczas, gdy użytkownik wpisze jedną z fraz długiego ogona.

Blog pomaga wzmocnić świadomość marki

Działasz w branży mocno konkurencyjnej? Musisz się wyróżnić, aby twoja marka zakorzeniła się w świadomości potencjalnych klientów.

Dobrze poprowadzony blog firmowy pomoże w osiągnięciu tego celu. Poprzez regularne publikowanie wartościowych wpisów będziesz coraz częściej pojawiać się w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu potencjalni klienci zaczną bardziej kojarzyć twoją markę – połączą ją z dostarczaniem wartościowych artykułów, które są skarbnicą cennych informacji.

Blog pomaga stać się ekspertem w branży

Masz ogromną wiedzę nie tylko na temat swoich produktów / usług, ale ogólnie branży? Nie trzymaj jej tylko dla siebie, lecz dziel się nią z potencjalnymi klientami.  Regularnie dostarczając wartościową treść, szybko staniesz się ekspertem w swojej branży.

Dlaczego to ważne? Klienci bardziej ufają specjalistom, a od zaufania do lojalności będzie dzielić was dosłownie krok. Dzięki temu masz szansę nie tylko na nawiązanie jednorazowego kontaktu, ale i długofalową współpracę.

Blog pomaga zwiększyć sprzedaż

Chcesz osiągnąć jeszcze lepsze wyniki sprzedażowe – to normalne. Realizację tego celu ułatwia prowadzenie bloga firmowego. Wystarczy, że będziesz regularnie publikować artykuły poradnikowe, które będą rozwiewać wątpliwości oraz dostarczać rozwiązania konkretnych problemów.

Zastanawiasz się, jak połączyć informacje poradnikowe z twoją ofertą? To proste – istotą dobrego copywritingu jest umiejętność wplecenia oferowanego przez ciebie rozwiązania w sposób subtelny. Nie może to być nachalna reklama, lecz delikatne nawiązanie do oferty.

Przykład. Załóżmy, że działasz w branży e-commerce i prowadzisz sklep internetowy oferujący odzież damską. Poprzez artykuły typu „Jak się ubierać do pracy? / „Jaka sukienka na co dzień” możesz prezentować dostępne produkty (najlepiej w formie gotowych stylizacji).

Tym sposobem zasugerujesz gotowe rozwiązania, z których skorzysta spora część potencjalnych klientów.

Nie daj sobie wmówić, że prowadzenie bloga nie jest dla ciebie

Powodem rezygnacji z prowadzenia bloga firmowego wcale nie zawsze są kwestie finansowe. Najczęstszą przyczyną jest przekonanie, że w tej konkretnej branży niewiele się dzieje. Czy faktycznie?

Wystarczy przejrzeć zasoby internetu, aby przekonać się, że nawet w najbardziej niszowych branżach prowadzenie bloga firmowego ma sens. Niezależnie więc od tego, czy działasz na przykład w sektorze zdrowia i urody, motoryzacji, sprzętu elektronicznego czy mniej popularnych branżach, warto wykorzystać szansę, jaką daje blog.

Pamiętaj! Nie rezygnuj z prowadzenia bloga firmowego – zarówno wtedy, gdy twoja konkurencja ma ogromną przewagę w tym temacie, jak i gdy twoi konkurenci także nie doceniają potencjału tego narzędzia.

  • Będziesz jak twoja największa konkurencja, która od dawna publikuje wpisy.

  • Wybijesz się na tle innych firm, które do tej pory nie wierzą w siłę bloga firmowego.

W obu przypadkach stanowi to dla ciebie ogromną szansę.

Prowadzenie bloga firmowego – jakość treści ma znaczenie

Prowadzenie bloga firmowego „dla zasady” to strata czasu. Jeśli już decydujesz się wykorzystać potencjał tego narzędzia, rób to na 100%. Znaczenie ma nie tylko regularność publikowania nowych wpisów, ale przede wszystkim jakość treści.

Aby móc osiągnąć wszystkie korzyści, jakie daje prowadzenie bloga, należy dostarczać wartościowy content. Dzięki temu zdobędziesz miano eksperta w branży, wzmocnisz świadomość swojej marki. To wszystko przełoży się na wyższą sprzedaż.