- Szkolenia biznesowe »
- Blog »
- Kurs podstaw SEO – nie tylko dla przyszłych pozycjonerów!
- « Blog
Kurs podstaw SEO – nie tylko dla przyszłych pozycjonerów!

Jeśli kurs pozycjonowania, to tylko dla osób, które wiążą swoją przyszłość zawodową z tym obszarem? Niekoniecznie! SEO stało się dziś fundamentalnym elementem promocji firmy. Dlatego jeżeli prowadzisz biznes, może Ci być potrzebna wiedza o podstawach pozycjonowania. Zobacz, czego możesz się nauczyć na takich zajęciach oraz w jaki sposób możesz wykorzystać zdobyte kwalifikacje.
Podstawy pozycjonowania – są potrzebne każdemu, kto prowadzi firmę
Przeczytałeś wstęp do tego artykułu i ze sceptycyzmem podchodzisz do postawionej przez nas tezy? To zrozumiałe. Zapewne jako przedsiębiorca chcesz się skupić na „sednie” swojego biznesu, a nie na sprawach, które można pozostawić „informatykom”.
Sęk jednak w tym, że SEO to nie tylko techniki z dziedziny informatyki. Pozycjonowanie ma realne przełożenie na Twoje wyniki sprzedażowe. Dlatego nawet jeśli powierzasz usługi w tym zakresie zewnętrznej agencji, powinieneś wiedzieć, na czym polegają wdrażane działania.
Jak SEO wpływa na Twoją sprzedaż?
Pozycjonowanie jest zestawem zabiegów, których celem jest podniesienie pozycji Twojej strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google. Oczywiście nie zawsze, ale wtedy, kiedy klient wpisuje hasło związane z Twoim profilem działalności.
Dlaczego to takie ważne? Ponieważ ogromna grupa klientów podejmuje decyzje zakupowe na bazie informacji, które znajdzie w internecie. Jeżeli więc Twoja oferta będzie dobrze widoczna w Google – tj. znajdzie się na liście pierwszych 3-5 wyników, szanse na sprzedaż rosną. Odbiorca zobaczy odnośnik do Twojej oferty i kliknie w nią. A to już połowa sukcesu.
Dlaczego jako przedsiębiorca powinieneś znać podstawy SEO?
Usługi SEO są najczęściej wykonywane przez zewnętrznych specjalistów – agencje marketingu online, które „zjadły zęby” na tym temacie. Skoro więc powierzasz wykonanie tego zadania fachowcom, to po co masz zagłębiać się w szczegóły jego realizacji?
Powód jest bardzo prosty: gdy znasz choćby podstawy pozycjonowania, możesz krytycznym okiem spojrzeć na pracę agencji. Ocenić, czy wdrożone przez nią działania mają sens. Odczytać raporty, które otrzymujesz od fachowców każdego miesiąca i zweryfikować, czy przedstawione wyniki są zgodne z oczekiwaniami. Łatwiej jest Ci również rozmawiać z SEOwcami – choćby przy wybieraniu usługodawcy w tym zakresie.
To jednak nie koniec. Dzięki znajomości podstaw SEO część zadań będziesz mógł wykonać samodzielnie, a to pomoże Ci zoptymalizować koszty obsługi przez zewnętrzną agencję. Jak zatem widzisz, zdecydowanie warto!
Czytaj też: SEO czy SXO: na czym polega różnica?
Kurs SEO od podstaw dla przedsiębiorców – czego możesz się nauczyć?
Szkolenie SEO dla początkujących to szansa na szybkie zdobycie podstawowej wiedzy w tym zakresie. Wystarczą 2 dni – np. weekend – poświęcone na wejście do świata pozycjonowania. Z dobrym prowadzącym to dostatecznie dużo, aby ugruntować najważniejsze informacje i zadecydować, czy chcesz się zagłębiać w ten temat.
Podczas takich zajęć dowiesz się m.in.:
w jaki sposób działa Google, a więc jak to się dzieje, że jedne strony wyświetlają się wyżej, a inne niżej oraz czym różnią się organiczne (bezpłatne) wyniki wyszukiwania od tzw. linków sponsorowanych i innych form płatnej reklamy;
na czym polega optymalizacja SEO, a więc dostosowanie strony do wytycznych Google – uzyskasz informacje o tym, jak dokonać prostych zmian, które mogą poprawić Twoją pozycję;
w jaki sposób monitorować działania SEO i jak korzystać z podstawowych narzędzi, takich jak Google Analytics czy Google Search Console – dzięki temu będzie Ci łatwiej kontrolować to, czy wyniki przedstawione przez profesjonalistów są zgodne z realnymi danymi.
Nie musisz się obawiać o to, że kurs Cię znudzi – bez względu na to, czy weźmiesz w nim udział stacjonarnie czy online. Nie będzie wyłącznie monotonnym wykładem. Możesz oczekiwać moderowanej dyskusji, ćwiczeń i case studies. Otrzymasz także praktyczne materiały szkoleniowe, dzięki którym łatwo przypomnisz sobie już przyswojone informacje.
Dla kogo jeszcze jest kurs z SEO z certyfikatem?
W szkoleniach z pozycjonowania od podstaw często uczestniczą przedsiębiorcy, ale nie tylko. To również dobry sposób na podniesienie kwalifikacji dla:
pracowników działu marketingu, którzy będą bezpośrednio odpowiedzialni za kontakt z agencją SEO,
osób, które zastanawiają się, czy kariera w pozycjonowaniu to dobra ścieżka zawodowa dla nich – uzyskanie podstawowych informacji o tym zagadnieniu pomoże ocenić swój poziom zainteresowania tematem;
copywriterów, którzy chcą lepiej rozumieć, jak pisane przez nich teksty przekładają się na pozycjonowanie.
Jak zatem widzisz, jest to kurs, w którym może wziąć udział każdy zainteresowany tym, jak działa Google i co firma może zrobić, aby stać się bardziej widoczna w wyszukiwarce. Sprawdź koniecznie!
Zobacz także

Sklep internetowy krok po kroku – jak zacząć, żeby osiągnąć sukces?
Rozwiń swój biznes o funkcjonalny sklep internetowy. Krok po kroku dowiedz się co powinien zawierać twój sklep e-commerce i zwiększ swoją sprzedaż online.
Czytaj więcej
Hybrydowy model pracy – czy warto go wdrożyć w firmie?
Praca hybrydowa to coraz powszechniejszy model funkcjonowania firm. Zobacz, jakie korzyści Ci przyniesie i czy warto zaoferować pracownikom taką opcję.
Czytaj więcej
7 umiejętności, które powinien mieć profesjonalny sprzedawca
Chcesz być profesjonalnym sprzedawcą? Jeśli tak, zacznij rozwijać kluczowe umiejętności, które zapewnią Ci sukces. Zobacz, jakie kompetencje warto budować!
Czytaj więcej
Ile czasu potrzeba, żeby nauczyć się obsługi Excela?
Zastanawiasz się, ile czasu trwa nauka Excela od podstaw? Krócej niż Ci się wydaje – zwłaszcza jeśli zaczniesz od kompleksowego szkolenia. Zobacz, dlaczego warto!
Czytaj więcej