Kurs podstaw SEO – nie tylko dla przyszłych pozycjonerów!

Jeśli kurs pozycjonowania, to tylko dla osób, które wiążą swoją przyszłość zawodową z tym obszarem? Niekoniecznie! SEO stało się dziś fundamentalnym elementem promocji firmy. Dlatego jeżeli prowadzisz biznes, może Ci być potrzebna wiedza o podstawach pozycjonowania. Zobacz, czego możesz się nauczyć na takich zajęciach oraz w jaki sposób możesz wykorzystać zdobyte kwalifikacje.

Podstawy pozycjonowania – są potrzebne każdemu, kto prowadzi firmę

Przeczytałeś wstęp do tego artykułu i ze sceptycyzmem podchodzisz do postawionej przez nas tezy? To zrozumiałe. Zapewne jako przedsiębiorca chcesz się skupić na „sednie” swojego biznesu, a nie na sprawach, które można pozostawić „informatykom”.

Sęk jednak w tym, że SEO to nie tylko techniki z dziedziny informatyki. Pozycjonowanie ma realne przełożenie na Twoje wyniki sprzedażowe. Dlatego nawet jeśli powierzasz usługi w tym zakresie zewnętrznej agencji, powinieneś wiedzieć, na czym polegają wdrażane działania.

Jak SEO wpływa na Twoją sprzedaż?

Pozycjonowanie jest zestawem zabiegów, których celem jest podniesienie pozycji Twojej strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google. Oczywiście nie zawsze, ale wtedy, kiedy klient wpisuje hasło związane z Twoim profilem działalności.

Dlaczego to takie ważne? Ponieważ ogromna grupa klientów podejmuje decyzje zakupowe na bazie informacji, które znajdzie w internecie. Jeżeli więc Twoja oferta będzie dobrze widoczna w Google – tj. znajdzie się na liście pierwszych 3-5 wyników, szanse na sprzedaż rosną. Odbiorca zobaczy odnośnik do Twojej oferty i kliknie w nią. A to już połowa sukcesu.

Dlaczego jako przedsiębiorca powinieneś znać podstawy SEO?

Usługi SEO są najczęściej wykonywane przez zewnętrznych specjalistów – agencje marketingu online, które „zjadły zęby” na tym temacie. Skoro więc powierzasz wykonanie tego zadania fachowcom, to po co masz zagłębiać się w szczegóły jego realizacji?

Powód jest bardzo prosty: gdy znasz choćby podstawy pozycjonowania, możesz krytycznym okiem spojrzeć na pracę agencji. Ocenić, czy wdrożone przez nią działania mają sens. Odczytać raporty, które otrzymujesz od fachowców każdego miesiąca i zweryfikować, czy przedstawione wyniki są zgodne z oczekiwaniami. Łatwiej jest Ci również rozmawiać z SEOwcami – choćby przy wybieraniu usługodawcy w tym zakresie.

To jednak nie koniec. Dzięki znajomości podstaw SEO część zadań będziesz mógł wykonać samodzielnie, a to pomoże Ci zoptymalizować koszty obsługi przez zewnętrzną agencję. Jak zatem widzisz, zdecydowanie warto!

Czytaj też: SEO czy SXO: na czym polega różnica?

Kurs SEO od podstaw dla przedsiębiorców – czego możesz się nauczyć?

Szkolenie SEO dla początkujących to szansa na szybkie zdobycie podstawowej wiedzy w tym zakresie. Wystarczą 2 dni – np. weekend – poświęcone na wejście do świata pozycjonowania. Z dobrym prowadzącym to dostatecznie dużo, aby ugruntować najważniejsze informacje i zadecydować, czy chcesz się zagłębiać w ten temat.

Podczas takich zajęć dowiesz się m.in.:

  • w jaki sposób działa Google, a więc jak to się dzieje, że jedne strony wyświetlają się wyżej, a inne niżej oraz czym różnią się organiczne (bezpłatne) wyniki wyszukiwania od tzw. linków sponsorowanych i innych form płatnej reklamy;

  •   na czym polega optymalizacja SEO, a więc dostosowanie strony do wytycznych Google – uzyskasz informacje o tym, jak dokonać prostych zmian, które mogą poprawić Twoją pozycję;

  • w jaki sposób monitorować działania SEO i jak korzystać z podstawowych narzędzi, takich jak Google Analytics czy Google Search Console – dzięki temu będzie Ci łatwiej kontrolować to, czy wyniki przedstawione przez profesjonalistów są zgodne z realnymi danymi.

Nie musisz się obawiać o to, że kurs Cię znudzi – bez względu na to, czy weźmiesz w nim udział stacjonarnie czy online. Nie będzie wyłącznie monotonnym wykładem. Możesz oczekiwać moderowanej dyskusji, ćwiczeń i case studies. Otrzymasz także praktyczne materiały szkoleniowe, dzięki którym łatwo przypomnisz sobie już przyswojone informacje.

Dla kogo jeszcze jest kurs z SEO z certyfikatem?

W szkoleniach z pozycjonowania od podstaw często uczestniczą przedsiębiorcy, ale nie tylko. To również dobry sposób na podniesienie kwalifikacji dla:

  • pracowników działu marketingu, którzy będą bezpośrednio odpowiedzialni za kontakt z agencją SEO,

  • osób, które zastanawiają się, czy kariera w pozycjonowaniu to dobra ścieżka zawodowa dla nich – uzyskanie podstawowych informacji o tym zagadnieniu pomoże ocenić swój poziom zainteresowania tematem;

  • copywriterów, którzy chcą lepiej rozumieć, jak pisane przez nich teksty przekładają się na pozycjonowanie.

Jak zatem widzisz, jest to kurs, w którym może wziąć udział każdy zainteresowany tym, jak działa Google i co firma może zrobić, aby stać się bardziej widoczna w wyszukiwarce. Sprawdź koniecznie!