7 szkoleń, dzięki którym staniesz się skuteczniejszym sprzedawcą

Od wielu osób można usłyszeć, że umiejętność skutecznego sprzedawania to dar i wrodzony talent. Owszem, są pewne cechy charakteru, które predysponują do wykonywania tego zajęcia. Jednak znacznie ważniejsze są umiejętności nabyte w praktyce. Chcesz wzmocnić swoje kompetencje perswazyjne i lepiej radzić sobie podczas kontaktów z klientami? Sprawdź szkolenia sprzedażowe, na które możesz się zapisać, aby podnieść kwalifikacje.

Szkolenia ze sprzedaży – szersza kategoria niż Ci się wydaje

Wiele osób, które myślą o zajęciach podnoszących kompetencje sprzedażowe, koncentruje się na typowych szkoleniach dla handlowców. Są one oczywiście bardzo ważne! Pamiętaj jednak, że podstawą skutecznej sprzedaży jest dobrze prowadzona komunikacja z klientem. Dlatego poza znajomością technik sprzedaży, warto spojrzeć też na inne kompetencje, które mogą poprawić osiągane wyniki. To te związane z kompetencjami społecznymi. Warto także – chociaż w podstawowym zakresie – poznać narzędzia i techniki stosowane w marketingu, który poprzedza zamknięcie transakcji.

Wniosek? Jeśli interesują Cię szkolenia sprzedażowe, podejdź do tematu swoich kompetencji w szerokiej perspektywie. Zastanów się, w jakich obszarach możesz potrzebować doszlifowania kompetencji i czerp wiedzę od specjalistów.

Najlepsze szkolenia sprzedażowe – 7 zajęć, na które warto się zapisać

Zastanawiasz się, jak przełożyć opisane powyżej założenia na praktykę? Poznaj najciekawsze tematy szkoleń sprzedażowych, które są dostępne i oceń, w które warto zainwestować.

1.      Komunikacja w biznesie

Asertywność, komunikacja międzyludzka, skuteczne budowanie relacji zawodowych czy prowadzenie networkingu – to kompetencje, które powinien mieć każdy skuteczny handlowiec. To, jak wejdziesz w kontakt z klientem, może zadecydować o „być albo nie być” potencjalnej transakcji.

Więcej o tym, jak asertywnie budować relacje z partnerami dowiesz się np. na szkoleniu Komunikacja w biznesie.

2.      Networking

Tematowi networkingu warto poświęcić nieco więcej czasu – szczególnie jeśli chcesz rozwijać karierę sprzedażową w modelu B2B. Jeżeli tak, Twoje powodzenie będzie w dużej mierze zależało od sieci kontaktów, które nawiążesz. Dzięki nim możesz trafiać od klienta do klienta, a dodatkowe „polecenie” da Ci lepszą pozycję startową w negocjacjach.

Umiejętne budowanie kontaktów biznesowych może też otworzyć Ci szanse na nowe, inspirujące oferty pracy. Chcesz wiedzieć, jak to robić? Pomoże np. szkolenie z networkingu z naszymi specjalistami.

3.      Personal branding

Kolejne zagadnienie, które pozornie nie wiąże się ze szkoleniami sprzedażowymi. Pamiętaj jednak: jednym z filarów skuteczności domykania transakcji jest zaufanie zbudowane między klientem a handlowcem. Możesz o nie zadbać jeszcze przed spotkaniem finalizacyjnym – budując swoją markę osobistą. Jeśli wypracujesz sobie odpowiednią pozycję w branży, możesz oczekiwać znacznie bardziej otwartego podejścia klientów do zawarcia transakcji. Dowiedz się więc, jak zadbać o personal branding!

4.      Sztuka perswazji

Zanim wybierzesz się na szkolenie z technik sprzedaży, cofnij się o krok i zdobądź podstawową wiedzę o tym, jak przekonywać innych do swoich racji. Na tym właśnie polega sztuka perswazji. W trakcie szkolenia poświęconego temu tematowi dowiesz się, jak wywierać wpływ na innych (ale bez manipulowania, które może być „strzałem w stopę”), a także jak bronić się przed nieuczciwymi praktykami sprzedażowymi.

Takie kompetencje przydadzą się nie tylko w trakcie spotkań handlowych, ale również na co dzień.

5.      Profesjonalny sprzedawca od podstaw

Warto rozważyć kolejne ciekawe szkolenie sprzedażowe z zakresu technik zamykania transakcji. W programie zajęć na kursie Profesjonalny sprzedawca od podstaw dowiesz się m.in., w jaki sposób przygotować się do spotkania z klientem i zaprezentować ofertę. Poznasz podstawy języka korzyści oraz dowiesz się, jak zamykać sprzedaż oraz prowadzić obsługę po finalizacji transakcji.

6.      Zwiększanie sprzedaży – techniki handlowe

Za Tobą szkolenie z podstaw sprzedaży i doświadczenie w pracy handlowca? To wcale nie oznacza, że nie możesz się dalej rozwijać. Wręcz przeciwnie! Na Ciebie czekają szkolenia dla handlowców na „poziomie zaawansowanym”. Zgłębisz na nich np. tematy związane ze złymi nawykami sprzedawców, personalizacją sprzedaży oraz zaawansowanych narzędzi, które możesz zastosować, aby zwiększyć swoją skuteczność.

7.      Profesjonalna obsługa klienta

Sprzedaż to nie tylko spotkanie finalizacyjne. Jeżeli zależy Ci na długofalowej współpracy z klientami, zadbaj również o ich odpowiednią obsługę – także po finalizacji sprzedaży. Jak podtrzymywać z nimi relacje i prowadzić odbiorców w dół lejka marketingowego? To tylko wybrane pytania, na które odpowiedź przyniesie szkolenie Profesjonalna obsługa klienta.

Oczywiście na tych siedmiu przykładowych szkoleniach dla sprzedawcy nie kończą się Twoje możliwości. Zgłębiaj również tajniki marketingu, sprzedaży online czy analityki biznesowej. Wszystkie te narzędzia pozwolą Ci zyskać świeże spojrzenie na proces komunikacji z klientami. A to fundament skuteczności. Powodzenia!